my super sweet 16

Känner för tillfället att jag behöver skriva av mig lite. Det var otroligt länge sedan jag fick några tankar i ord. En sak som virrat runt i mitt simpla men ändå komplicerade huvud är mamma roller.

Som ung mamma, är det en stor press som sätts på en. Men bör vara bättre än alla dom äldre, för att slippa dessa fördomar om att man inte kan ta hand om ett barn, endast för att man själv är ett barn. Jag kan inte tala för alla, men jag kan tala för många och absolut mig själv. Jag har klarat utan problem att ta hand om min dotter. Jag är fylld av kärlek, styrka och vilja. Det är många frågor som kommer upp, till en ungdom/ett barn som ska bli mamma. En som är väldigt populär är;
- Hur ska du ha råd med det?

Jag har själv inga pengar problem, och jag har inte behövt hjälp från soc heller. På egen hand, betalar jag allt till mitt barn och mig själv. Vi har även råd att roa oss. Men för mig är pengar ingenting. Ett barn kan vara olycklig/lycklig i en rik familj och ett barn kan vara olycklig/lycklig i en fattig familj. Det ända som kan göra ett barn lycklig, är hur man är mot barnet. Kärleken och glädjen man ger den.

Men vilket som, det jag försöker komma fram till mest;
Varför är det fel av en ungdom att bli mamma, men inte av en äldre kvinna?
Det är samma sak. Som jag, en 16åring på smällen, mognar även om jag vill eller inte. Blir 3-4 år äldre än mina vänner. Jag blir den där äldre kvinnan. Skillnaden är att jag inte har rynkorna på pannan och kinderna där huden börjar bli slappare. Jag är lika mycket värd ett barn. Jag är en bra mamma, den bästa för mitt barn. Är alla föräldrar bra? Nej. Stina hade tur, som fick mig. Lika så hade jag tur, som fick just henne.

- Jag är fylld med allt vackert och jag för över det till min dotter.
Och det är för henne, det vackraste som finns.

Kommentarer
Postat av: romina

Bra skrivet!

2011-03-13 @ 22:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0